tisdag 18 maj 2010

Anka och hamburgare

Idag har jag och mamma haft en mysig dag med Ebbe och Anniefrid. Vi tog en promenix och käkade lunch på Naturens hus. Jag åt inte så mycket för jag har så ont i min mun, det håller på att ploppa upp lite tänder långt bak i munnen.

Efter lunchen matade vi en söt liten and (eller anka som vi säger) med bröd. Ebbe ville helst äta brödet själv men efter lite övertalning fick anden smaka lite.

Jag & Ebbe in acton när vi kastar bröd.

Anden som vi matade, han är nog rätt mätt nu.
Samtidigt som pappa kom från jobbet kom farmor och farfar med sibyllamat, mums. Vi satt ute på altanen i strålande sol. Farmor hade hämtat sin cykel som jag, mamma och pappa köpt när hon och farfar var i Tunisien.

Mmm mat smakar bäst ute och när jag får äta själv.
Jag provkör farmors hoj. Synd att ni inte ser flugsvamps-sadeln!

1 kommentar:

  1. Vilka underbara dagar vi har tillsammans va? Nu ska vi köpa cykelsits så vi kan åka på fler äventyr. Kram

    SvaraRadera