onsdag 26 augusti 2009

Föräldrarnas bröllopsdag

Idag mina vänner, firade morsan och farsan treårig bröllopsdag! Sånt ska tydligen firas. Mamma fick fina blommor av pappa. När jag somnat firades det tydligen med pizza, pappas favvo. Nästa år vågar nog mamma och pappa ha barnvakt för mig, vem vet. Det var ju meningen att det skulle blivit så i år men jag har inte mått helt hundra de senaste dagarna så då ville mamma och pappa vara hemma och mysa med mig med!


Efter pizzan däckade tydligen pappa i soffan, stackarn han är på jobbet och sliter hela dagarna när jag och mamma bara är hemma och gosar och gör roliga saker. Men mamma ska nog väcka honom snart för att äta bröllopstårta som legat i frysen i tre år. Undra hur den smakar!




Så här brukar mamma och jag sova på dagarna, jätte mysigt! I helgen var det pappas tur att mysa med mig. Oj nu verkar det som om pappa sover jämt, det gör han faktiskt inte men ibland så!

5 kommentarer:

  1. Hälsa dina föräldrar och gratta på bröllopsdagen. Vi är gärna barnvakt nästa år!!!! Kram mormor och morfar PS vi skulle ju varit det i år, men din mamma vill visst inte lämna dig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas dom lämna en bit av historia till dig Sigge, den var god vill jag minnas, mycket bättre än välling ;O)

    SvaraRadera
  3. Grattis till er! Förstår precis hur du känner, jag har oxå svårt att lämna bort min skatt!

    SvaraRadera
  4. Tårtan klarade att lagras relativt bra vad jag har hört. Den var säkert godare än min välling. Den är inte någon hit.
    Det har pratats mycket hemligt om att kanske blanda i något i den. Får se om jag gillar den bättre då...

    SvaraRadera
  5. Grattis! Pizza och mys är alltid en hit! Hoppas ni simmade lugnt idag... Kram Ebbe

    SvaraRadera