onsdag 16 september 2009

Fint väder

Jag måste börja med att skälla lite på päronen för att de inte låter mig blogga oftare, fy fy!

Den här veckan har det varit super fint väder så jag och mamma har varit ute mycket. Vi har gått långa promenader, gungat och lekt i sandlådan. I måndags och tisdags gjorde vi detta med Ebbe och Anniefrid, jätte mysigt.

Fina Ebbe i sandlådan!


Ebbe har en sandlåda och gungställning på sin gård, fatta vilken lyckost!



Idag har vi varit på babysång i citykyrkan. Jag älskar att sjunga, favvolåten just nu är "Klappa händerna när du är riktigt glad". Efter babysången hängde Emma och jag på stan, "lattebarn" som vi är! Jag köpte present till Milo, han ska ha ettårs-kalas på söndag, jag längtar!!

Söta Emma på Espresso House.

Jag var ju så duktig förra vecka och åt riktig mat men den här veckan har jag matvägrat. Jag har nästan inte ens velat ha gröt på kvällen. Men ikväll åt jag gröt med god aptit, men på mina villkor såklart. I mammas knä med fötterna på bordet och en skallra i handen som åkte in i munnen mellan skedarna. Jag var rätt nöjd och satt och sjöng samtidigt som jag åt, men både jag och mamma fick saneras efteråt, men hallå jag åt ju i alla fall:)

Jag lite halvt avtorkad efter gröten.

2 kommentarer:

  1. trodde inte du kunde bli goare, men med lite gröt på kinderna så saknas de bara lite äpplemos i pannan så mmmmmmumma!

    SvaraRadera
  2. Uuunderbart! Kramen Ebbe och mamma

    SvaraRadera