söndag 18 oktober 2009

Ny säng

Jag och mamma lämnar en lugn och skön vecka bakom oss så här på söndagkvällen. Pappsen har jobbat en hel del så jag har knappt sett honom. Jag och mamma har mest varit hemma och lekt, fast jag har förstås varit på babysång (bildbevis nedan) och på babysimning. Det var sista gången på simningen så jag fick en medalj eller en pin kallas det nog, tycker medalj låter bättre.

Jag, Emma och Ebbe på "efterhäng" på babysången.

I fredagskväll var jag och mamma hos farmor och farfar, pappas morbror Roland och moster Maggan var där och hälsade på. Även farbror Putte och faster Elin var där och busade med mig, pappa kom visst också men efter jag somnat. Maggan lärde mig spela piano,i början spelade jag lite mjukt och försiktigt sen tog jag mod till mig och spelade riktigt starkt! Men jag undrar vart ljudet kommer ifrån, jag kollade under pianot efter varje ton men jag greppade inte riktigt vart det kom ifrån. Man kanske fattar när man blir äldre.

Jag och Roland. Lägg märke till min fina haklapp, pappa har haft den!

Jag och Maggan spelar piano.

Igår var jag på kalas hos Simson. Det var byggare Bob tema och jag fiskade i min första fiskedamm. Jag tyckte godishalsbandet och hammaren var bäst! Ni kan vara lugna jag hade godishalsbandet i håret och hammaren var av plast.

Simson med sin fina Byggare Bob tårta!

När vi kom skulle jag ta en tupplur i vaggan, trodde mamma och pappa. Mamma la mig i vaggan och gick ur rummet. Då gjorde jag ett nytt trick, jag satte mig upp och sen ställde jag mig upp mot kanten i vaggan och tjoade. Du skulle sett mammas min först förskräckelse och sen glädje när jag skrattade så jag nästan sprack. Man fick tydligen inte göra så för nu har min fina vagga som morfar gjort åkt ut och spjälsängen har kommit in i sovrummet. Tyvärr var kameran urladdad så det blev inget foto.Jag gör även delar av detta trick på skötbordet, jag sätter mig upp så fort mamma lägger ner mig!

3 kommentarer:

  1. vilka trick du kan! kram från en impad Alma

    SvaraRadera
  2. Åh sigge, jag saknar dig, nu måste vi snart ses igen!

    SvaraRadera
  3. Skön stil du har Sigge, vår nye piano-virtuos! Nästa gång du kommer och hälsar på måste vi ju ta reda på hur pianot funkar egentligen, är det Roland som är där under eller?? Kram från farmor.

    SvaraRadera