söndag 8 november 2009

Jentebesök



Förra veckan hade vi besök av Alma, hennes mamma Kristine och Almas moster Ranveig. Ranveig och Kristine bodde hos mammas familj när de bodde i Bangladesh. Tur att Ranveig och Kristine kan svenska, även om mamma försökte lära mig lite norska innan de kom hit. Jag fattade ingenting när Ranveig och Kristine pratade med varandra, men Almas joller förstod jag!


När Alma var här lärde jag mig att krypa och hon tog sina första steg. Häftigt va?!

Alma är en månad äldre än jag och vi lekte bra ihop.


Alma fick ett par Sverige-strumpor i present av mig, dom smakade gott!
När Alma åkt hem kom min kompis Viktor från Uppsala på besök. Han hade varit hos sin farmor och farfar i Åbytorp.

2 kommentarer:

  1. Hei Sigge!

    Jeg savner deg, det var så kjekt å leke med lekene dine og prate med deg. Nå sitter det ingen ved siden av meg i bilen, og jeg må spise bare med mamma. Jeg har blitt skikkelig flink til å gå, rekorden er 18 skritt! Mamma leser i den ene boken som hun fikk låne av mammaen din, så jeg får nesten gjøre hva jeg vil. ;)

    Klem fra Alma

    SvaraRadera
  2. Alma, jättekul och ha er på besök. Vi får flyga över till er och hälsa på till våren, så kan vi få träffa den nye killen också!!

    SvaraRadera