söndag 19 juli 2009

Gröt till kungen

Jag har fått en matstol, i den sitter jag som en kung. Fatta, nu sitter jag i samma höjd som alla andra vid bordet. Superskoj!


Mamma och pappa bullar upp med kuddar bakom och på sidorna, då sitter jag riktigt bra.

Igår var min moster Therese och morbror Daniel här från Linköping. Jag tyckte inte att gröten var så god när mamma gav mig den, men när morbror matade mig då åt jag med stor aptit.

När Daniel inte var tillräckligt snabb med skeden, slickade jag upp resterna på bordet.

Jag hade gröt överallt när jag och morbror var klara med gröten.

Även en kung måste ju sova. Detta är min nya stil närjag sover i barnvagnen.

2 kommentarer:

  1. Oj, så stor du blivit Sigge, du har ju snart växt ur din vagn. Hoppas du mår bättre så vi kan ses o leka lite snart.

    kram Simson

    SvaraRadera
  2. Vad söt du är sigge, det är ju så att man vill äta upp dig!!! Jag ska förresten pröva din sovstil o se hur den verkar...!

    SvaraRadera