torsdag 30 juli 2009

Gotland med mera

Nu är jag hemma igen efter en härlig semester. Det var ju min första semesterresa och jag måste säga att jag gillar att vara på semester! Jag har verkligen tagit till vara på tiden och sovit mycket mer än vad jag gör hemma, precis som man ska göra på semestrar. Jag har med andra ord laddat batterierna, så nu orkar jag med hur mycket bus som helst!


Semestern började med att pappa intog en mer avslappnad stil än den han har på jobbet. Han vågade sig till och med på ett par strumpor som inte var svarta, kors i taket!


Resan var inte helt planerad när vi åkte, det vi visste var att vi skulle till Gotland fredag till tisdag. Biljetterna var bokade, och vi skulle åka från Öland och åka tillbaka till Öland sen. På grund av färjekrocken så blev våra planer lite omkullkastade. Vi fick åka från Oskarshamn och stanna ett extra dygn på Gotland och åka tillbaka till Nynäshamn, då det var fullt på färjan tillbaka. På resan till Oskarshamn gjorde vi först ett matstopp hos min moster och morbror i Linköping sen sov vi hos mammas farmor i Kristdala, jätte mysigt. Mammas kusin Wilma och hennes föräldrar tittade förbi en sväng hos farmor på kvällen. Jag fick jätte fina kläder!



Nu tillbaka till Gotland. Vi var två dagar i Visby och kollade in lite sevärdheter och fikade en massa på mysiga caféer.


Farmor och farfar var med på resan. Varje morgon fick jag busa med dom, så att mamma och pappa fick sova lite längre.


Själva syftet med Gotlandsresan var att jag skulle få gå på mitt allra första bröllop. Det var Malin och Joakim som gifte sig. Hur fint som helst precis vid vattnet. Jag tyckte det var många fina smörsånger som Joakim valt, jag njöt verkligen.

Dagen efter bröllopet var det gemenskapsdag med gotländska lekar. Pappa fastnade för varpan.


Vi gick en hel del och då var det perfekt att hänga på pappas mage.


Morsan och jag skippade havet och höll oss på land, men farmor, farfar och pappa vågade sig i. Pappa var lite badkruka först och hoppade när vågorna kom.

Sista natten bodde vi på ett hotell i Visby eftersom vi blev kvar ett extra dygn.


Efter Gotland stannade vi en natt hos mammas mormor i Stockholm.


I Stockholm träffade vi två av mina sysslingar, Leo på denna bild.


Jag och min syssling Charlie, som är en månad yngre än mig. Både Charlie och jag gillar randigt!


Leo hade så många fina leksaker som jag fick låna. Jag fick handla av honom i hans affär som han hade i sin lekstuga. Jag fick även prova Leos fyrhjulning, pappa tyckte nog det var roligare än jag.

4 kommentarer:

  1. Farmor och farfar.31 juli 2009 kl. 10:16

    Så fina dagar vi hade, tack för en härlig semester!!

    SvaraRadera
  2. Va mysigt ni ser ut att ha haft det! Nu är vi hemma igen efter en intensiv lägervecka o både jag o barrett vill träffa familjen Nilver snart!

    SvaraRadera
  3. Åh, Sigge verkar verkligen ha njutit av sin semester och även de coola solbrillorna!
    Jag instämmer med föregående skrivare i önskan att snart få träffa er alla!

    SvaraRadera
  4. Å de verkar som om du har haft en supermysig semester!! Jag har me varit ute o rest o visst sover man mycket bättre när man är borta.. mamma säger att vi ska åka bort oftare nu ;) Vi måste träffas o leka snart.. jag har lärt mej massa mya bus! Puss o kram - Emma Sundling

    SvaraRadera